Visita-taller, Processos artístics. Col·lecció MUA

Curs: 2011/2012


Introducció

Aquesta activitat va sorgir a partir de l’exposició “Processos artístics. Col•lecció MUA”, una mostra que va permetre explorar la gènesi del treball creatiu, des d’estudis preparatoris i primeres idees fins a la materialització del pensament i el saber artístic en l’obra culminada. De la mà d’Eusebi Sempere es va aprofundir en la precisió i la meticulositat de la tècnica serigràfica; mitjançant les xilografies d’Agustín Ibarrola es va introduir als alumnes en el tallat de la matriu de fusta; amb Amadeo Gabino, José Gutiérrez i Hans Bruno Fay, es va emprendre un viatge al territori de l’escultura; amb l’obra de Joan Casellas es va plantejar l’apropiació de símbols publicitaris que es transformen en paisatge; finalment, amb Elvira Pizano es va proposar una aproximació a la fotografia a través d’una tècnica antiga, en la qual s’utilitza la goma bicromatada per a captar la petjada dels objectes.

Metodologia

Després de la visita a l’exposició, que va permetre introduir els alumnes en la diversitat de tècniques emprades pels artistes per a materialitzar els pensaments, les idees i les emocions que aquests tenien en una obra plàstica, començava el treball a l’aula de tallers.

- Alumnes d’Infantil, Primària i 1r d’ESO van treballar a partir de la serigrafia de Joan Casellas Paisatge Modern. La proposta consistia en l’elaboració d’un paisatge en el qual inserir logos de diferents marques publicitàries. La integració dels elements diferents, la frescor, la imaginació desbordant i la claredat compositiva de les obres són una mostra del treball excel•lent que els escolars van dur a terme durant les diferents sessions de taller.

- Als alumnes de 5è i 6è de Primària, d’ESO i de Batxillerat se’ls va plantejar que dissenyaren una escultura que tractara sobre aspectes que per a ells foren importants: denúncies socials, aficions, homenatges, etc. Per a vincular-ho amb el concepte clau que vèiem en la visita guiada –el procés de creació d’una obra– el projecte constava de dues fases: un esbós al llapis i un model en fang a petita escala. Com es tractava d’una proposta oberta, la diversitat de temes que ens van oferir va ser excepcional. Des de qüestions socials com la igualtat, l’ecologia o la manipulació econòmica i social, fins a aficions com la fotografia, la dansa, els esports o la música. Un conjunt d’obres que són espill de les preocupacions i els interessos dels nostres estudiants.

Un total de 1.342 alumnes van participar en aquesta activitat.


Tornar

INFORMACIÓ

Concertar visites/activitats:
965 90 9517 / 965 90 9387
didactica.mua@ua.es