L’Àrea Didàctica va considerar fonamental aprofitar l’edifici del museu per a introduir els joves en l’arquitectura contemporània i, en particular, en la dels museus. El taller dissenyat per a aquesta finalitat estava dirigit a alumnat de secundària i batxillerat. Hi van participar 390 adolescents.
La primera part del taller va ser una explicació teòrica estructurada en dues parts: en la primera, amb una presentació Powerpoint, es mostraven edificis de museu, tant contemporanis (Guggenheim de Nova York i de Bilbao, Museu Arqueològic de Mérida, Ciutat de les Arts i les Ciències de València, etc.), com històrics (Museu del Prado, Museu d’Orsay, etc.) En la segona part, el grup descobreix el Museu de la Universitat d’Alacant a través d’un recorregut guiat durant el qual es presenten imatges d’edificis de tots els temps (el monument megalític de la naveta des Tudons a Menorca, el temple de Luxor, l’Alhambra de Granada o l’arquitectura de Mies van der Rohe per al pavelló alemany de l’Exposició de Barcelona del 1929, etc.). L’activitat consistia a buscar analogies entre el MUA i aquests edificis.
En la fase pràctica els alumnes van fer, en grups de tres, un projecte arquitectònic per a un museu. Hi havia llibertat per a dissenyar-lo en planta, alçat o fer-ne un croquis. L’edifici podia destinar-se a albergar els fons o les exposicions que ells triaren.