Des del 2005, el Museu de la Universitat d’Alacant programa exposicions temàtiques de la seua col•lecció. Són exposicions que tenen la duració d’un curs acadèmic i en les quals s’han desenvolupat aspectes com la diversitat de l’art contemporani, l’obra sobre paper, la llar, la crítica social, el paisatge, els processos artístics o la creació en sèrie.
Per al curs 16-17, hem volgut tractar la temàtica de la destinació des de les múltiples accepcions que té. Destinació com a meta, com a punt d’arribada d’un viatge; destinació com a trajectòria vital, com l’encadenament de successos que determinen la nostra existència; destinació com la fortuna o la sort que la providència ens té guardada per a cadascun de nosaltres.
L’objectiu principal que volem aconseguir amb la visita dinamitzada és que els participants reflexionen i es consciencien de la destinació de tanta gent que ha d’abandonar la seua llar per circumstàncies terribles. Refugiats, exiliats, desplaçats, migrants que han de despullar-se de tot per a salvar les seues vides i, en moltes ocasions, també les dels fills. Conflictes armats, pobresa extrema, fams, terratrèmols, amenaces de mort, xenofòbia, lluites de religió… el catàleg de desastres i injustícies és inabastable.
La proposta consisteix a fer, després de la visita a l’exposició, un joc de rol en què l’alumnat represente el paper dels agents implicats en la crisi de refugiats i la immigració il•legal. El diàleg ens permetrà contrastar opinions i traure conclusions sobre problemàtiques d’actualitat.