El projecte múltiple SAUVAGE alberga un conjunt d'investigacions vinculades a una idea principal:
La pèrdua de la “condició salvatge” necessària per a la supervivència de moltes de les espècies animals d'aquest planeta.
L'obra es materialitza en tres instal·lacions conformades per dibuixos de gran format, vídeos i xicotetes escultures, denominades La reserva 2021, Els desproveïts 2024 i Rèquiem 2025. Les obres del primer projecte parteixen de la paradoxa que presenta el mateix concepte de reserva, que porta aparellada una perspectiva de futur i, alhora, implica tot allò que és vulnerable o està en perill d'extinció. Això exigeix definir territoris subjectes a condicions especials en les quals les comunitats de les diferents espècies se’n surten i evolucionen en contextos de custòdia, la qual cosa els aboca in extremis a una obligada subsistència confinada per a la seua conservació, com podem veure en Denatured, Interdit i Detected/Undetected.
En les obres del segon projecte, Els desproveïts, es torna a posar de manifest el crebant de l'espai vital primigeni i essencial que preserva l’“estat salvatge”. Una pèrdua sense retorn evocada en Roig salvatge. I es fa referència a la vulneració de la capacitat de defensa específica de molts animals a causa del prolongat procés d'extermini en l'Orla de vulnerables, així com a la cosificació general dels seus cossos en la sèrie Els desposseïts.
No seria una novetat presentar-los com a trofeus, però sí fer-ho desproveïts dels seus atributs característics i essencials: desmembrats, col·leccionats en Amenaça groga i explotats sistemàticament, fins i tot com a base per a compostos i productes suposadament curatius en Omnia vanitas.
Aquest conjunt de dibuixos de gran format, escultures i vídeos posen en evidència, de manera poètica, la incapacitat humana per a percebre's com a part de la visió sistèmica de la vida en el planeta Terra, una vegada manifestada la seua incompetència a l'hora de conviure i compartir el territori amb altres espècies, com podem veure en La distància mínima.
// ACTIVITATS
// PUBLICACIONS