La seua generació, els nascuts l’any 78, ha crescut influenciada per el relat de la transició espanyola. El 23 de desembre del 1973, ETA assassinava el president del govern Luis Carrero Blanco, fet que va convertir aquest episodi en mite fundacional d’aquell nou període.
La raó de ser d’aquest treball seria una memòria sentimental. Último Asunto planteja un viatge en el temps, un diàleg entre passat i present. A través de la quotidianitat de la imatge s’estableix una aproximació al dia que va tenir lloc el succés històric i es reconstrueix el paisatge social de l’època: espais, persones, petits detalls quotidians que formen el lloc. El fet històric es barreja amb la quotidianitat, la història oficial que ens ve donada i la microhistòria que formen els fets intranscendents.
JOSÉ MIGOYA
Llicenciat en Història per la universitat d’Oviedo, la seua formació fotogràfica es desenvolupa de manera autodidacta fins que es decideix a cursar l’any 2016-2017 MAPA- Màster en Projectes de Fotografia d’Autor, a LENS Escola d’Arts Visuals (Madrid).
Durant el període 2013-2016 fa diversos tallers amb autors reconeguts en l’àmbit nacional: Matías Costa, Juan Valbuena, David Jiménez, José Manuel Navia, Aleix Plademunt. Seleccionat per a nous descobriments a PhotoEspaña 2016, per la sèrie La distancia es memoria, on traça un paisatge de records que t’assalten en caminar. Finalista de la beca MAPA per a fer el màster en Projectes de Fotografia d’autor a LENS, Escola d’Arts Visuals (Madrid) per la sèrie Americana, a través de la cerca del paisatge americà en el paisatge asturià, relaciona conceptes com paisatge, territori, identitat. Guanyador de visionats Photoalicante 2018 pel treball Último Asunto, on tracta un dia històric en la història recent d’Espanya des de la quotidianitat.