Visita-taller. Llars. Col·lecció MUA

Curs: 2010/2011


Introducció.

Aquesta visita-taller girava al voltant de l’exposició “Llars. Col·lecció MUA”, que tenia com a fil conductor el concepte de llar entesa com a domicili o casa, però també com a grup de persones que viuen sota un mateix sostre.

Les obres seleccionades, prop d’una vintena, aprofundien en diferents realitats que anaven des de la situació de la burgesia acomodada dels Estats Units, fins als milions de desplaçats que han de fugir de les seues llars per guerres o desastres naturals, passant per visions de la vida al Sàhara, Chiapas, l’Havana, Alemanya, País Basc, Pamplona o els barris marginals d’Alacant.

En definitiva, l’exposició oferia una visió polièdrica de la noció de llar, la qual cosa permetia reflexionar sobre qüestions tan diverses com les estructures i les organitzacions familiars diferents, la pluralitat cultural, les múltiples tipologies d’habitatges, les desigualtats socials, les diverses maneres de vida, els vincles entre llar i infància o les conseqüències dels conflictes bèl•lics.

Metodologia

La visita-taller s’iniciava amb un recorregut per l’exposició, fet que permetia, a través del diàleg entre els educadors i els alumnes, aprofundir sobre diversos aspectes, tant formals com conceptuals, de les obres exposades.

Després de la visita, donava inici el taller, en el qual es feien diferents activitats sempre vinculades als continguts tractats en l’exposició i tenint en compte el nivell de coneixements dels alumnes.

- Els alumnes d’Educació Especial, Infantil i 1r cicle de Primària feien un collage en el qual representaven una llar a partir de cartolines i elements predissenyats per a acolorir. La intenció era jugar amb la percepció espacial i la càrrega emocional vinculada al concepte casa.

- Els alumnes de 2n i 3r cicle de Primària van fer creacions a partir de la combinació de tècniques diverses –collage, dibuix, etc.– per a aprofundir en la representació espacial i afectiva de les relacions que s’estableixen amb l’entorn domèstic.

- Amb alumnes de 3r cicle de Primària, Secundària i Batxillerat s’organitzava la classe per grups i se’ls demanava que intervingueren sobre l’espai de l’aula didàctica i dissenyaren les diferents estances d’una casa. L’estructura, marcada en el sòl amb cinta de carrosser, feia les funcions de compartimentació; després s’elaboraven els diferents elements a partir de cartolines, papers de textures diverses, filferro, retoladors, etc. L’objectiu era treballar en equip per a dissenyar una llar on habitar en harmonia, i cercar espais de trobada, privadesa, relaxació, etc.

Un total de 1.676 alumnes de Primària, Secundària i Batxillerat van participar en aquest taller.


Tornar

INFORMACIÓ

Concertar visites/activitats:
965 90 9517 / 965 90 9387
didactica.mua@ua.es