Introducció
El taller es va programar al voltant de l’exposició temporal “Poètiques. CAM”, una mostra col·lectiva dels projectes seleccionats en diferents edicions de la Beques CAM d’Arts Plàstiques.
Metodologia
Primerament, es feia una visita guiada de 30 minuts a l’exposició, on es tractaven temes relacionats amb les obres exposades: pluralitat de procediments tècnics (vídeo, fotografia, pintura, escultura, etc.), conceptes de presència/absència a través de la fotografia, temes socials com la immigració o culturals com el mestissatge, transformació d’espais interiors i urbans, abstracció pictòrica, etc.
Seguidament, es proposava als alumnes que intervingueren l’arquitectura del museu. Sobre les parets de cristall del rebedor de la sala 365, els participants van modificar, a gran escala, l’espai. Els alumnes es dividien en grups de 5 o 6 i cadascun tenia assignada una zona per a dur a terme la seua transformació espacial a partir de cartolines de colors i cintes de paper crespó.
Aquest taller estava inspirat en el treball d’una de les artistes presents en la mostra, Belén Uriel, que reflexiona sobre la capacitat de l’artista de construir artificis, de transformar l’espai i dur a terme una reconstrucció fictícia de la realitat.
En aquest taller van participar 599 alumnes d’Educació Primària, Secundària i Batxillerat.