Pedagoga palestina, nascuda en un camp de refugiats a Betlem, ha centrat el seu treball en l’educació dels xiquets i les xiquetes palestins que han crescut enmig de la violència i l’ocupació. Al-Hroub ha promogut un enfocament pedagògic que posa èmfasi en la construcció de la pau, el respecte als drets humans i la superació del trauma a través de l’educació. A l’aula de l’escola Samiha Khalil a la ciutat d’Al-Bireh, pròxima a Ramal·lah (al nord de Jerusalem), al-Hroub transforma l’aprenentatge en una experiència lúdica i acolorida. Utilitza globus, calcetins amb lletres, titelles i fins i tot el terra com a tauler de joc per a ensenyar matèries com aritmètica i llenguatge. La seua proposta educativa es basa en un enfocament constructivista, en què els i les estudiants són vistos com a agents actius del seu aprenentatge, creant un ambient segur i alegre en què xiquets i xiquetes puguen aprendre i sanar. El seu treball també inclou la formació de mestres perquè afronten els desafiaments d’ensenyar en contextos de guerra i violència, proporcionant eines perquè acompanyen els estudiants de manera efectiva. El seu treball ha sigut reconegut amb el prestigiós Global Teacher Prize en 2016, considerat el “Nobel de l’ensenyament”. A través de la seua labor ha demostrat que l’educació és una poderosa eina per a transformar societats i per a oferir als xiquets i les xiquetes un futur més esperançador.
© 2025 MUA. Museu de la Universitat d'Alacant · Tots els drets reservats. · Info Legal · Contacte · +34 965 90 93 87
Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària · www.veu.ua.es