Destacades pedagogues argentines que van marcar una fita en la història de l’educació a Amèrica Llatina. Van jugar un paper significatiu en la dinàmica sociocultural de la seua època a través d’un innovador projecte conegut com a Escola Serena, que va trencar amb els paradigmes educatius dominants de principis del segle XX a l’Argentina, on es recorria al càstig com a recurs pedagògic. Van concebre l’educació com un fet social i van obrir l’escola a la comunitat amb l’organització d’activitats culturals, com obres de teatre, festivals de dansa, poesia i concerts. L’alumnat escollia els seus propis representants en eleccions obertes i les xiquetes votaven, en una època en què encara no estava permès el vot femení. La interacció constant amb la comunitat reforçava el principi que “només s’aprèn el que es viu” i l’acte educatiu es convertí en un vertader fet social. Olga Cossetini és descrita com a “arquitecta d’una pedagogia humanitzant”, mentre que Leticia es va enfocar a irradiar l’art a l’escola. Olga Cossettini va rebre nombrosos reconeixements internacionals, incloent-hi una beca de la Fundació Guggenheim l’any 1941. El seu llegat continua sent rellevant en l’actualitat i representa una part fonamental de la millor tradició de l’escola pública argentina.
© 2025 MUA. Museu de la Universitat d'Alacant · Tots els drets reservats. · Info Legal · Contacte · +34 965 90 93 87
Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària · www.veu.ua.es