s MUA, Museu de la Universitat d'Alacant

// 07.06.2002 - 07.09.2002 / Sala NAIAS

Nadal

Juan Carlos Nadal


La Sala Naias del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) inaugura el pròxim 7 de juny l'exposició de l'artista Juan Carlos Nadal, titulada Nadal. La mostra, que romandrà fins al 7 de setembre del 2002, inclou una selecció de 36 dibuixos, huit pintures i tres muntatges escultòrics. Els dibuixos i pintures, de temàtica social, arrepleguen referències a problemes com la immigració, la misèria dels països subdesenrotllats o els xiquets de la guerra, i transmeten les emocions dels sers humans embolicats en els conflictes. Segons afirma l'autor, la seua obra plasma "una particular visió del món" i pretén "rescatar imatges oblidades davant de les quals l'espectador s'ha tornat immune".
L'obra pictòrica de Juan Carlos Nadal, fonamentada en un estil eclèctic, unix figuració, abstracció i incorporació d'objectes. Les composicions, basades en un joc de grisos, blancs i ocres, són realitzades a partir de fotografies pròpies i extretes de revistes i periòdics. En algunes ocasions les fotografies són utilitzades com a elements integrants de la pintura (com si d'un collage es tractara) i, en altres, en autor amplia les dimensions de la imatge i intervé pictòricament en ella, amb el CLAUSURA de dotar-la de major expressivitat. El resultat són llenços de gran força i moviment on predominen els blancs, que emmarquen les figures més agressives de traços enèrgics, elaborades a partir de les fotografies.
Quant als muntatges escultòrics, Gran Mare evoca la infància, els records escolars i la fragilitat de la memòria; Meninhos dóna rua continua la temàtica social per a reflexionar sobre la marginalitat dels xiquets del carrer a Brasil i En memòria simbolitza la permanència del record.
Les obres que s'exhibixen en l'exposició són el resultat del treball continuat des de 1999 fins a l'actualitat i, segons confessa l'autor, tanquen un cicle marcat per la figuració -que ha sigut una constant en la seua obra- i la temàtica d'índole social, per a obrir-se a les noves possibilitats de l'abstracció, que inclou amb certa timidesa en els seus treballs actuals. Anteriorment, Nadal va realitzar sèries com Oculus, fotografies sobre ulls combinades amb planxes de ferro, Símbol de renúncia, sobre detalls arquitectònics de les catedrals gòtiques i Passatges, en la que mostrava diverses naturaleses de distints viatges. Però la sèrie que li va encaminar cap a la crítica social va ser Llar dolça llar, realitzada en el Centre de Dia Els Transeünts a Alacant.

Tornar

// PUBLICACIONS